Польські православні храми протягом кількох десятиліть пустошили, розбирали та грабували. Цінні речі потрапляли в приватні руки і в контрабанду. Але, як це не парадоксально, у багатьох випадках саме злодії допомагали рятувати храми, тому що крадіжки змусили піддати інвентаризації священні предмети.
• Losy cerkwi na Łemkowszczyźnie w XX wieku, Damian Nowak (http://www.beskid-niski.pl/index.php?pos=/lemkowie/religia/losy)
•„Architektura i wyposażenie cerkwi p.w. Wniebowstąpienia Pańskiego w Uluczu” – opracowanie Jarosław Giemza str. 4
•Opuszczone Ratowane – greckokatolickie zespoły cerkiewne południowo-wschodniej Polski – materiały z konferencji naukowej pod redakcją Moniki Rzepiejewskiej http://skarbypodkarpackie.pl/numery/sp_34_2012.pdf „Ratowanie świata ikon” str 4-9; wywiad z Barbarą Tandos
•Skrzywdzenie – referat Barbary Tandos „Przemyskie Dzwony” nr 3(17)/ 1994
•Przestępczość przeciwko zabytkom w Polsce Południowo-Wschodniej w Kontekście Polsko-Ukraińskich Relacji Historycznych; referat Franciszek Trzebski str 165
•„Fałszerstwa oraz przemyt znaków pieniężnych i dzieł sztuki w Polce” – materiały sympozjum naukowego 24-25 października 1986 r. Wyższa Szkoła Oficerska MSW im Feliksa Dzierżyńskiego; rozdział autorstwa Tadeusza Rydzeka „Geneza i formy przemytu dóbr kultury w Polsce w latach 1945-1986”
•Cerkiew w Uluczu pod wezwaniem wniebowstąpienia pańskiego z 1650 r. „ Brzozowska Gazeta Powiatowa” str 21-22 https://powiatbrzozow.pl/images/download/BGP/rok2001/3.pdf
•Krajowy wykaz zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem, IPN BU 01255/253/D Paginacja zgodna z zachowaną na aktach: str: 1325; 1328; 1330
•„O cerkwiach bieszczadzkich rapsod” Jerzy Friemann, „Tygodnik Powszechny” 1 października 1967 r.